sobota, 27 lipca 2013

Takie są efekty wakacyjnej nudy

Tak, to jej wina a może i zasługa? Kiedy siedzisz trzeci tydzień sama w domu a wszystkie książki już przeczytałaś, zaczynasz intensywnie myśleć nad czymś interesującym do roboty. I właśnie z tych przemyśleń powstał ten blog. Będę tu umieszczać smakowite twory moich rączek, przepisy na nie żebyście sami mogli ich spróbować. Pewnie czasem pojawi się też moja piękna mordka w jakimś ciekawym stroju i niezapomniana historia, która się się z nim wiąże.
Dziś zdecydowałam się umieścić prosty przepis na tak zwane "Urodzinowe herbatniki". Jak na ironię zawsze robię je na Boże Narodzenie jako dodatek do herbaty. Mogą być też idealnym pomysłem na przyjęcie dla dzieci.


Składniki na około 50 sztuk:
360 g mąki
100 g cukru
łyżeczka cukru waniliowego
200 g masła lub margaryny(ja osobiście wole masło)

Ponadto:
ok.100 g posypki czekoladowej lub kolorowej(wtedy są jeszcze ładniejsze)
ok. 50 pastylek czekoladowych np. M&M's

Przygotowanie:
Wymieszaj mąkę z cukrem, tłuszczem i cukrem wanil. - ręcznie lub w malakserze.
Uformuj z ciasta dwa wałeczki a następnie obtocz posypce, owiń folią spożywczą i wstaw na 30 minut do lodówki. W tym czasie podgrzej piekarnik do temperatury 175 stopni C.
Pokrój wałeczki na plastry ok. 1/2 cm, ułóż je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i udekoruj pastylkami czekoladowymi.
Piecz herbatniki na środkowym poziomie piekarnika przez około 10 min. a później pozostaw je do ostygnięcia na metalowej kratce.
A tak wyglądają moje :)


Zobaczymy co wyjdzie z tego mojego blogowania ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz